Kiedy można złożyć reklamację w biurze podróży?

Wiele osób wybiera się na wycieczkę organizowaną przez biuro podróży. Dzięki temu nie muszą martwić się o spełnienie wszystkich formalności związanych z podróżowaniem. Wycieczki sprzedawane przez biura podróży wydają się być pewne i bezpieczne. Mogą zdarzyć się wyjątki od tej reguły, zwłaszcza wtedy, gdy dane biuro nie wywiązuje się z umowy.

Możliwa jest sytuacja, że biuro podróży podwyższy cenę wycieczki nie informując o tym klienta. W takim przypadku klient ma możliwość złożenia reklamacji. Trzeba jednak pamiętać o tym, że czas na złożenie reklamacji jest ograniczony. Wynosi on bowiem 30 dni.

Po tym czasie klient nie może dochodzić swoich roszczeń. Warto jednak pamiętać również i o tym, że nie w każdym przypadku biuro podróży wydaje decyzję korzystną dla klienta. W szczególności dotyczy to sytuacji, gdy zmiana warunków umowy powstała w wyniku zaniechania klienta. Po złożeniu reklamacji biuro podróży ma o obowiązek rozpatrzenia jej i powiadomienia klienta o decyzji.